8creative

UX, tech, Sado

UXトライアウト・ UXデザインの基礎知識【レポート】

セミナー概要UXトライアウト・3時間で学ぶUXデザインの基礎知識【8/6渋谷・昼開催】2018/08/06 (月) 13:30 - 16:30 ユーリカ株式会社 主催 peatix.com ーー 講師の方はもともとメーカーにてユーザ調査、分析、改善などを担当していたものの、現職で手がける…

#07 Flexibility and efficiency of use ヒューリスティックなデザインを見つける

#07 Flexibility and efficiency of use 柔軟性と効率性 Accelerators — unseen by the novice user — may often speed up the interaction for the expert user such that the system can cater to both inexperienced and experienced users. Allow users …

#06 Recognition rather than recall ヒューリスティックなデザインを見つける

#06 Recognition rather than recall 記憶しなくても、見ればわかるようにする Minimize the user's memory load by making objects, actions, and options visible. The user should not have to remember information from one part of the dialogue to an…

#05 Error prevention ヒューリスティックなデザインを見つける

#05 Error prevention エラーを防ごう Even better than good error messages is a careful design which prevents a problem from occurring in the first place. Either eliminate error-prone conditions or check for them and present users with a con…

#04 Consistency and standards ヒューリスティックなデザインを見つける

#04 Consistency and standards 一貫性を持て、スタンダードに従え! Users should not have to wonder whether different words, situations, or actions mean the same thing. Follow platform conventions. ちょっとしたデザイン、用語、状況の違いによっ…

#03 User control and freedom ヒューリスティックなデザインを見つける

#03 User control and freedom ユーザコントロールと自由 Users often choose system functions by mistake and will need a clearly marked "emergency exit" to leave the unwanted state without having to go through an extended dialogue. Support und…

#02 Match between system and the real world ヒューリスティックなデザインを見つける2

#02 Match between system and the real world システムを現実の世界に調和させよう The system should speak the users' language, with words, phrases and concepts familiar to the user, rather than system-oriented terms. Follow real-world convent…

#01 Visibility of system status ヒューリスティックなデザインを見つける

#01 Visibility of system status システムの状態を可視化しよう The system should always keep users informed about what is going on, through appropriate feedback within reasonable time. 適切なタイミングで適切なフィードバックを通じて、システム…

UXトライアウト・2時間で学ぶヒューリスティック評価【レポート】

UXトライアウト・2時間で学ぶヒューリスティック評価2018年7月20日@渋谷 ニールセンの提唱するヒューリスティックス10要件をもとに、手軽にUXを評価する手法について、理論から演習まで学べる充実した2時間でした。 ヒューリスティックは、要は人の思い込み…

UXデザイン独習 ユーザー調査

今日の教材 blogs.adobe.com 開発段階別最適なユーザー調査方法まとめ 【1】デザインが完成する前:管理されたユーザビリティテスト 参考 MeasuringU: 20 Tips for your Next Moderated Usability Test 【2】管理されない、遠隔からのユーザビリティテスト…

UXデザイン独習 アドビUX道場

独習メモ 今日の教材 blogs.adobe.com ・マイクロインタラクション: ボタンを押したときの変化、ホバーしたときの変化のスピードなど。それが自然ながらも気持ちがいい、「やっている」という感じをもってもらうこと。 「アプリはユーザーに推測させ続ける…